Vi bjuder på frakt för kaffelådor och beställningar över 500 kr | Annars 29 kr i frakt

Villkor

Om oss

    • Swerl Coffee Club drivs av Swerl Coffee AB.
    • Organisationsnummer: 559284-1893
    • Företaget har sitt säte i Falkenberg med postadress: Skreavägen 43C, 31170.

    Kontakta oss

    • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka då ett mail till shop@swerl.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
    • Vi finns även på telefon +46 072-5511499 mellan 09:00-15:00 helgfria vardagar.

    Beställning

    • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
    • Är något fel i orderbekräftelsen kontaktar du oss omedelbart via e-post till shop@swerl.se.

    Priser

    • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive moms.
    • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

    Leverans

    • Våra normala leveranstider är 2-5 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
    • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: shop@swerl.se.
    • Vi skickar alla våra paket med Postnord och DHL.

      Prenumerationsvillkor

      Beställning

      När du beställer en kaffeprenumeration av oss kommer du att få en ny leverans av färskrostat kaffe från olika rosterier löpande varje månad efter dina önskemål som du väljer vid beställning.

      Du kan välja att få:

      • Kaffe varje månad från två olika mikrorosterier rostade för espresso eller brygg.
      • Två eller tre olika Single Origin kaffesorter varje månad. (Varje enskild sort kommer i en påse med 250 gram kaffe).
      • För bryggkaffe prenumerationen kan du välja om du vill ha din leverans i bönor för att mala själv (vilket vi rekommenderar) eller färdigmalt ut av oss för filter bryggning. 

      När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om prenumerationen och din beställning. Är något fel i orderbekräftelsen bör du omedelbart kontakta oss via e-post till shop@swerl.se.

      Leverans

      Prenumerationen skickas alltid från vårt lager första måndagen i månaden. Du kommer få ett paket innehållande ditt färsk rostade kaffe samt en presentation av månadens rosterier och kaffesorter. 

      Vi skickar med Postnord varubrev direkt till din brevlåda. Vi bjuder alltid på frakten för våra prenumerationer.

      Paket har måtten (cm) : 30 x 20 x 6
      Om ditt brevinkast inte har tillräckligt stor öppning kommer du att få en avi för att sen själv hämta ut den på ditt närmaste Postnord postombud. 

      Ändra, pausa eller avsluta

      Du kan när som helst ändra, pausa, eller avbryta din prenumeration med oss.

      Om du inte önskar att få nästa månads kaffelåda, tänk då på att denna justeringen måste göras före den 20:e (dvs ca 10 dagar innan leverans, så att vi inte beställer kaffe från rosterierna till dig).

      Du hanterar din prenumeration smidigast under ditt konto här i webbshoppen.

      Genom att skapa ett konto på vår hemsida, med samma mailadress som du använde när du beställde prenumerationen, kan du enkelt hantera din kaffeprenumeration. Du kan därifrån pausa eller avsluta din kaffeprenumeration och även uppdatera din betalnings- och leveransinformation.

      Betalning

      Betalningen sker alltid i förskott för nästa månads kaffelåda.

      När du beställer en prenumeration av oss betalar du för din första kaffeleverans med ditt betalkort. Samma transaktionen kommer sedan att ske från detta kort automatiskt varje månad och på det datum då du beställde din prenumeration. 

      Ett exempel: Du beställer en prenumeration med två paket kaffe den 10:e januari. Summan du betalar nu för detta är 315 kr vilket du gör med ditt betalkort. Februaris kaffeleverans är nu betald och detta kaffe levereras till dig första veckan i februari. Den 10:e februari drar vi 315 kr från samma betalkort som du använde vid beställning. Du har denna gången betalt för mars månads kaffeleverans.

      På detta sätt fortsätter betalningen månadsvis tills prenumerationen pausas eller avslutas ut av dig. Om vi säger att du skulle pausa din prenumeration en månad och du gör detta efter att vi utfört transaktionen och innan vi beställt ditt kaffe, kommer vi givetvis att återbetala dig för denna uteblivna kaffeleverans. 

      Se till att du har teckning på ditt kort under transaktionsdagen.

      Om transaktionen misslyckades kommer vi automatiskt att skicka en påminnelse till dig på mail för att sen testa på nytt dagen efter. Misslyckas även denna kommer ett tredje försök att göras dagen där på. Efter tredje misslyckat försök kommer prenumerationen på automatik att avlutas. 

      Skulle detta hända, hör av dig till oss på shop@swerl.se så löser vi det tillsammans.

      Genom att skapa ett konto på vår hemsida, med samma mailadress som du använde när du beställde prenumerationen, kan du enkelt hantera din kaffeprenumeration. Du kan därifrån uppdatera din betalnings- och leveransinformation och även pausa eller avsluta din kaffeprenumeration

      Dina kortuppgifter sparas säkert hos oss och du kan smidigt ändra och uppdatera dina uppgifter genom att skapa ett konto hos oss.

      Ångerrätt

      • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. 

        5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt: 
      • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss shop@swerl.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
      • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
      • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
      • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. 

        5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
      • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
      • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
      • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
      • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
      • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
      • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter. 

        För mer om den lagstiftade ångerrätten, se  här.

      Reklamation och klagomål

      • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
      • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
      • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. 

        6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
      • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till shop@swerl.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
      • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
      • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
      Information om Cookies
        • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

        Personuppgifter

          • Genom att handla hos Swerl Coffee AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
          • Swerl Coffee AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
          • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

          10.1 Vad är en personuppgift?

          • En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

          10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?

            • För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
            • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

            10.3 Rättslig grund

            • I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
            • Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

              10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

              • 10.4.1 Betalleverantör
              Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. 
              De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna, Kortbetalning.
                • 10.4.2 Fraktbolag
                För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
                De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord, DHL.
                  • 10.4.3 Nyhetsbrev
                  Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
                  Vi använder för utskick av nyhetsbrev.

                    10.5 Rätten till tillgång

                      • Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

                      10.6 Rätt till rättelse 

                        • Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

                        10.7 Rätten att bli glömd

                          • Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

                          10.8 Ansvarig för dataskydd

                          • Swerl Coffee AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

                          10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter

                          • Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt. 

                          Ansvarsbegränsning 

                          • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
                          • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
                          • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

                          Produktinformation

                          • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

                          Ändringar till de Allmänna Villkoren

                            • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

                            Tvist och lagval

                              • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
                              • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
                              • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.§