FAQ

Vad händer efter att jag har beställt min produkt?

Först och främst så kul att du hittat något du gillade hos oss.
När du har slutfört din beställning kommer en orderbekräftelse att skickas till din e-postadress. I bekräftelsen hittar du all information om produkt, pris, fakturerings- och leveransadress.
Om det finns något fel i orderbekräftelsen ska du omgående kontakta oss coffee@swerl.se.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse efter beställning?

Har du inte fått en orderbekräftelse, kolla gärna in din spam – ibland kan den hamna där, finns den inte där kontakta oss på coffee@swerl.se så kollar vi om allt är ok med din beställning.

Hur fungerar det med frakt?

Våra normala leveranstider är 2-5 dagar för leveranser inom Sverige och 5-10 dagar för leveranser utanför Sverige. Beställningar gjorda på helger skickas tidigast följande måndag.

För fraktpriser se Frakt.

Skulle leveransförseningar uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) vänligen kontakta oss på e-post: coffee@swerl.se.
Vi skickar alla våra paket med Postnord och DHL.

Kan jag returnera en produkt för att jag har ångrat köpet?

Ja absolut. Vid köp av varor har du som kund en lagstadgad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du mottagit en vara som du har beställt.
Kom ihåg att du ansvarar för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna ska därför skickas väl emballerade och i originalförpackning.
Om du vill returnera din produkt, läs mer om hur du gör och vilka produkter som gäller här.

Vad händer om jag har fått en skadad produkt?

Vi beklagar att du fick en skadad produkt.
Vi inspekterar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle varan vara skadad eller felaktigt skickad när den anländer till dig – vänligen maila oss på coffee@swerl.se med din reklamation där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet .
Tänk på att reklamationen ska skickas omedelbart efter att felet upptäckts och att du alltid måste kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Läs gärna mer här för att veta vad som gäller.

Hur väljer ni era produkter?

Vi väljer våra produkter med största omsorg. Allt du hittar hos oss är produkter som vi verkligen tror på. Dessa använder vi dagligen i vårt café och under vår fritid.
Med en selektiv samling vill vi kunna behålla god kunskap och kvalitet på det vi erbjuder.

Kommer ni sälja ännu mer olika bryggutrustning?

Vi nischerar oss inom bryggutrustning som vi själva tror på och siktar på att hålla en riktigt hög standard inom vårt sortiment.
Vi vill vara platsen du besöker för att hitta något nytt och spännande i kaffevärlden.

Om det är en viss produkt du är intresserad av och inte kan hitta någon annanstans, vänligen kontakta oss. Om produkten är intressant och håller sig inom vår kvalitetsstandard är det stor möjlighet att vi tar med den i vårt sortiment.

Du som har tipsat oss om en ny produkt som vi inte känner till sedan tidigare får rabatt på produkten som tack, när den väl kommit in i vårt sortiment!