Vi bjuder på frakt för kaffelådor och beställningar över 500 kr | Annars 29 kr i frakt

FAQ - Produkter

Vad händer efter jag har beställt min produkt?

Först och främst, vad kul att du har hittat något du tycker om hos oss!
När du har slutfört din beställning kommer det att skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkt, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen bör du genast kontakta oss shop@swerl.se.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse efter beställning?

Om du inte har fått orderbekräftelse, kolla gärna i din skräppost – iblanda kan den hamna där, finns den inte där kontakta oss på shop@swerl.se.

Hur fungerar det med frakt?

Här kan du hitta en lista med aktuella fraktpriser.

Zon 1 (Denmark, Tyskland, Finland, Belgien, Luxemburg, Nederländerna, Polen, Slovakien, Tjeckien, Österrike)

 

Zon 2 (Bulgarien, Frankrike, Ungern, Italien, Kroatien, Portugal, Romenien, Spanien): 

Sverige Zon 1 Zon 2
Kaffelåda Gratis frakt  2,5 Euro 7 Euro
Frakt kostnad vid mindre beställning 29 SEK 7 Euro 13 Euro
Fraktfritt för beställningar över 500 SEK Fraktfritt för beställningar över 75 Euro Fraktfritt för beställningar över 100 Euro

 

Våra normala leveranstider är 2-5 dagar inom Sverige och 5-10 dagars till resten av Europa. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: shop@swerl.se.
Vi skickar alla våra paket med Postnord och DHL.

Kan jag returnera en produkt för att jag har ångrat köpet?

Ja, absolut! Vid köp av varor har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. 
Tänk på att du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
Om du skulle vilja returnera din produkt, läs mer om hur du ska göra det och vilka produkter som gäller här.

Vad hander om jag har tagit emot en produkt som är skadad?

Oj, vi är ledsna att du har fått en skadad produkt!
Vi besiktigar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer hos dig - vänligen maila oss på shop@swerl.se med din reklamation där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Tänk på att klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts och att du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Läs gärna mer här för att veta vad som gäller.

Hur väljer ni era produkter?

Vi väljer våra produkter med största omsorg. Allt som du finner hos oss är produkter som vi verkligen tror på. Dessa använder vi dagligen i vårt cafe och under vår fridtid. 
Med en selektiv samling önskar vi kunna hålla god kunskap och kvalitet på det vi erbjuder.

Kommer ni att sälja ännu mer olika kaffeprylar?

Vi nischar oss på bryggningsutrustning som vi själva tror på, håller en hög standard och som är svåra att hitta i Sverige.
Vi önskar att vara den platsen som du besöker för att hitta något nytt och spännande inom kaffevärlden.

Om det finns någon särskild produkt du är intresserad av och inte kan hitta någon annanstans, kontakt oss gärna. Om produkten är intressant och håller sig inom vår kvalitetsstandard, finns det stor möjlighet att vi tar in den i vårt sortiment.

Du som har tipsat oss om en ny produkt som vi inte känner från innan får en rabatt på produkten som ett tack, när den har tagit sig in i vårt sortiment!

Hur kan jag lära mig mer om produkter och hur man på bästa sätt kan brygga med dem?

Vid varje produkt finns en ganska omfattande beskrivning, men vi kommer inom kort att börja lägga upp videor och bryggningstips i vår ”Blogg” och Instagram. Du är även välkommen att när som helst ställa dina frågor till oss på shop@swerl.se